Lepsze wyniki są, ogladalność też będzie

Sam sobie kiedyś obiecałem, że nie będę oglądał polskiej ekstraklasy, dopóki tamtejsze kluby nie zaczną grać normalnie w europejskich pucharach. Jak wiemy, w ostatnich latach bywało różnie z formą polskich drużyn. A to za silny klub z Islandii, a to męczarnie z półamatorami z Irlandii Północnej czy Walii, a to katorgi z klubem z Liechtenasteinu. Spodziewałem się, więc że i w tym sezonie będzie również tak samo. Na szczęście Jagiellonia i Lech nie zawiodły i zrobiły, to co powinny od lat robić polskie kluby z zespołami z tego pułapu. Oczywiście pierwsza runda została przebrnięta, ale i w kolejnej należy się zaprezentować tak, jak powinni to robić profesjonaliści. Powracając jednak do mojego pierwszego zdania. W tym sezonie zamierzam nieco więcej poświęcić uwagi polskiej kopanej, którą śledziłem ostatnio, kiedy w niej Widzew grał.

Trzeba będzie się nauczyć wielu nazwisk, bo nie ukrywam, ale połowa piłkarzy grających w ekstraklasie jest mi kompletnie nieznana. Nie będę jednak ukrywał, bez Widzewa to nie to samo, więc ta ligę traktuje trochę tak macoszemu. Tak czy inaczej mam zamiar w głównej mierze przyglądać się Bundeslidze no i III lidze, dokładnie grupie 1.

Share:

Comments:



imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Z tego co sie orientuje,to z reguly polskie klubowki odpadaly na pierwszym rywalu,tyle ze to byla 2 runda LE,lub kw do LM,a od roku czasu juz od 1 rundy i tylko Cracovia odwalila potezny numer odpadajac juz w 1 rundzie.Ja uwazam ze polskie klubowki nie powinny grac od 1 r. gdyz to sa slabe tam druzyny grajace na tak wczesnym etapie i prezentujacy poziom 1 ligi polskiej,nierozumiem czemu uefa z uporem maniaka wsadza 2 polskie kluby na 1 rLE,podczas gdy Arka zaczyna od 3 rundy,przeciez to jakis absurd.Druga runda LE tutaj bedzie ciezej,ale to jest do przejscia.Jagielonia ma ciezej,niz Lech,ale nawet ten azerski klub jest do przeskoczenia,gdyz Jagielonia tyo przeciez wicemistrz Polski,wiec cos potrafia,natomiast Lech ma lepszy sklad od Jagieloni.Norwegowie z Haugesund nazwa nie strasza,a poziom norweskiej ligi jest mniejszy od polskiej ligi,co lepsi norwegowie wywieja szybko z tej ligi do Holandi,czy Anglii tzn. tamtejszych lig.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Apropo ogladalnosci Lecha i Jagielonie pokazuje tvp sport,bo wiedza ze ogladalnosc tak wczesnych rund nie przysorzyla by im widowni na zwyklej tvp.Teraz tvp chce w tvp zwyklym pokazywac Legie z klubem z Finaldi i watpie czy im to da chociaz pol miliona publike przed tvp.Tak wczesne rundy nie sa atrakctyjne i ludzie najczesciej olewaja takie mecze,co innego gdyby to byla decydujaca 4 runda,to wtedy to by nabilo niezlej publiki przed ekranami tvp.

arti91
0 0
Arti @arti91
Musiałbyś poczytać o budowaniu rankingu UEFA. Takie są zasady. Piszesz, że są słabe drużyny w I rundzie, tylko np. dwa kluby z Luksemburga awansowały dalej, jeden z nich ograł szkocki Rangers FC. Polskie kluby przez kilka dobrych lat dostawały bęcki na takim etapie. Przypomnę Stjarnan i Lecha Poznań. Gdyby polskie drużyny grały z sukcesami, tak jak to robiła Wisła Kraków przed laty, czy po nich Groclin w jednym sezonie, to nie byłoby problemów. Lech Poznań, też zamiast wykorzystać sukces kiedy to grali z Juve czy City, to odpadał z nie wiadomo kim. Systematycznie trzeba punktować, to wtedy byśmy nie zaczynali od I rundy. Powtarzam, jesteśmy na poziomie gruzińskiego futbolu czy kazachskiego. W Polsce po prostu przyjęto do wiadomości, nie wiem czemu, że jesteśmy jakąś potęgą piłkarską.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Jesli chodzi o niemiecka,to jest to liga Bayernu i pozostalej pietnastki innych klubow.w ZASADZIE OD PARU LAT Bayern nie ma powaznego konkurenta na tym swoim niemieckim podworku,ktory by z nim wytrzymal na dluzsza mete wyscig szczurow w walce o mistrzostwo.Bayern ma mase kasy,ma kilka gwiazd w podst skladzie i ma szeroka i wartosciowa lawke rezerwowych,co przy kontuzjach i kartkach odgrywa duze znaczenie i kasa robi w klubowce roznice.Jedyna kwestia kto bedzie drugi i trzeci na koniec sezonu.Bayern jedynie w czym jest gorszych od innego klubu,to we frekwencji kibicow na stadionie i wciaz lepsza jest Borusia na ktora przylazi wiecej kibicow niz na Bayern,pomimo tego iz Dortmund wiecznie jest drugi w tabeli,ten sezon wyjatek trzeci,bo zaplacili cene za LM,ale zawsze ogladaja plecy Bayernu w lidze niemieckiej od kilku dobrych lat.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
@arti91 ale kto przyjal taka zasade,ze polskie klubowki sa potega i cos znacza w europie,jedynie ci pseudo eksperci w tych studiach przedmeczowych,ktorzy opowiadaja nam o cudach na kiju,na zasadzie ze polskie druzyny musza przyzwyczaic sie do bycia faworytem.To straszna bzdura co oni tam w wiekszosci gadaja,zwykla propaganda sukcesu przed meczem,a caly czar pryska po koncowym gwizdku sedziego na boisku.Ale co sie dziwic,skoro siedza tam osoby starej daty np. Engel,Gmoch,Dziekanowski,Strejlau ktorzy pamietaja czasy swietnosci polskich klubowek,tyle ze to byly lata 70 i 80 te i szczyt tego byl na poczatku 90 tych lat,kedy warszawiaki jako jedyne po nowym roku przeszly rywala po nowym roku i od tej pory 8 prob polskich klubowek przejscia jednego rywala po nowym roku i zakonczone klapa.Wracajac do Bayernu,niewiemmoze by powiekszyli stadion alianz,zeby w koncu przesignac signal iduna w Dortmundzie pod wzgledem pojemnosci kibicow,lub zburzyc alianz i wybudowac cos nowego np. Bayern arena i nierozumie czemu Baternu prezes i dzialacze nic w tej kwesti nie robia.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
25pr. za Bayernem Niemcow ogolem biorac pod uwage cuzamen do kupy i tych co laza na mecze i kanapowi przed tv i ci w necie mecz sledzacy to nie jest jakis duzy wynik,jak patrzylem na inne zagr. kraje to popularnosc jest wieksza w innych krajach.Druga Borusia 19pr. tez zaden rewelacyjny wynik i to sie jakos tak popularnosc klubowek niemieckich wsrod niemcow rozmywa tez na inne druzyny.Dobrym pomyslem zebys ty jako kibic Bayernu pojawil sie na wycieczce w Monachium na alianz arena i pocykal pare zdjec,no bo na dostanie sie na stadion w dniu meczu Bayernu to szanse dostania biletu sda chyba male.Niewiadomo czy nie musialbys tez identyfikatora wyrabiac Bayernu.Dobrze by bylo gdybys tez np. poszedl @arti91 na kurs doszkalajacy j. niemieckiego i wtedy latwiej by ci bylo podczas tego typu wycieczki w Monachium.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Jak chodzi o Widzew,to faworyt nr1 w tym sez do wygrania 3ligi,inne kluby z tej grupy albo kasy nie maja na 2lige,albo najczesciej stadion ich nie puscza na myslenie o awansie.Widzew ma potezny stadion,mase kibicow na stadionie i tylko pilkarsko to najslabiej z tych elementow wyglada.Mowiac wprost,to zauwazylem ze brakujace rozgrywajacego RTS w srodku pomocy,oraz napastnika skutecznego,ale tez zapewne szarpiacy na skrzydle pomocy by sie przydal.Pilkarze Widzewa to najslabsze z tych ofniw biorac pod uwage stan stadionu,ilosc kibicow.Zapewne RTS musi kupic pomocnika i napastnika,ale jesli nie kupi,to bedzie meczyl kite,ale sadze ze z racji ze nikt w tej gr. nie mysli tak naprawde o awansie,to RTS jest skazany na 2lige.Natomiast w 2lidze Widzew wydaje mi sie zatrzyma sie na dluzej.Spojrz 3 liga wyjazdy na mecze przez pol kraju,ale 2 liga to wyjazdy juz na drugi koniec kranca kraju,czyli koszty 2 ligi w stosunku do 3ligi sie podwajaja.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Biorac pod uwage,ze teraz na Widzew przylazilo ponad 15 tys kibicow i przyrownac to do 2 tys kibicow chodzacych na mecze Finiszparkietu,Huraganu Wolomin i innych tego typu mniejszych klubow.Widzew zarabiac strasznie na biletach i pomnozyc 15 tys lub czasami nawet wiecej kibicow x niewiem po ile sa bilety na RTS= sporo kasy przychodu dla takiego klubu i mozna za to kogos kupic do grania.A @arti91 po ile sa bilety na Widzew?

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
W polowie 90 tych lat na Widzew przylazili kibice nie tylko z woj. lodzkiego,ale tez jezdzili ludzie z Karpat,Chelma,Rzeszowa,Chrobrego,a nawet Kalisza,ponadto Konskie,Skarzysko i pol Starachowic,Grudziadz,bodaj nawet Jaworzno,czyli kibice z dalekich stron,a dzis co z tego Widzewowi zostalo.Pozmieniali kluby z chwila spadku RTS do 1 ligi i potem nizej,zmienili i przerzucili sie na Lecha,Korone,czy na Wisle i zapomnieli o Widzewie ktoremu kiedys kibicowali.Jedyne co pozostalo Widzewowi z tego najl okresu 90 tych lat,oprocz osiagniec sportowych,to fakt iz narobili sobie wielu wrogow w Polsce i RTS jest spokojnie w piatce najbardziej nielubianych klubow w tych kraju,mimo iz gnije w zaledwie 3 lidze,ale kibice sa mocno do Widzewa zniecheceni.Paradoksem jest fakt,iz mimo ze RTS jest tylko w 3lidze to wiecej kibicow innych klubow ich nienawidzi,niz niektore kluby ktore wtstepuja w ekstraklasie.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Wracajac do ekstraklasy,no to trudno bic brawo za awans z 1 do 2 rundy,przeciez pilkarze polskich klubowek nie graja za paczke frytek,czy za skrzynke piwa,zeby odpadac z gruzinskimi i macedonskimi klubami,przeciez pilkarze polskich klubowek biora mies po 30,40,czy nawet 50 tys mies,wiec czegos do cholery trzeba od nich wymagac.Inna sprawa,ze prezesi polskich klubowek glowy nie maja,ze tyle im placa miesiecznie i wywalaja mase kasy w bloto na ich zarobki,a te zarobki wysokie sa nieadekwatne do prezentowanego przez nich poziomu.Jak na te ich zarobki to minimum zajscie do 3 rundy,albo 4 rundy mozna by wtedy powiedziec ze niezle wypadli,ale na tak wczesna runde to nie uwazam to za sukces przejscie tego typu rywali.Wszak no jednak 1 runda to jest tak najwczesniejsza z mozliwych,gdzie wiele klubowek prezentuje marny poziom,a przeciez polska liga jest zawodowa liga,gdzie pilkarze calymi dniami poswiecaja sie tylko i wylacznie futbolowi i zyja tylko z tej branzy.To jest zupelnie co innego niz kluby grajace na zasadach pol-amatprskich w niektorych ligach europ. gdzie prezentuja poziom 1 lub nawet 2 ligi polskiej jesli zaczynaja gre od 1 rundy europucharow.Zatem nie ma przyrownania do poziomu jakosci gry zawodowcow do pol-amatorow,ktorzy to kopia pilke po 8 godzin spedzonych w robocie i nie zyja z pilki,ale pilke traktuja glownie hobbystycznie i czasami jakas kasa sie z tego pojawia,a najczesviej graja za grosze i przyslowiowe frytki i grila po meczu.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Rywale w 2 rundzie ja sadze,ze beda juz na poziomie druzyn z polskiej ekstraklasy i dlatego trzeba sie przygotowac na trudne mecze,zwlaszcza Jagielonie czeka ciezka przeprawa,Lech ma troche lzej,ale lekcewazyc nie mozna norwegow.Parenascie lat temu Wisla bedaca potega polskiej ligi odpadla z Walerenga z Norwegi i trzeba byc czujnym i skutecznym i caly czas sie pilnowac w dwumeczu.Dodatkowym problemem dla Jagieloni oprocz tego,ze jak na te runde maja wymagajacego rywala z troche egzotycznej kaukaskiej ligi,to beda potezne azerskie upaly siegajace 40 stopni i Jagielonia musi sie na to przygotowac.Lechowi nie groza upaly w Norwegi,predzej w Polsce,gdyz co pare dni upal sie rusza siegajacy blisko 30 stopni.Natomiast skoro Jagieloni nie przeszkodzily upaly w Gruzinskim BATUMI,no to nie powinny stanowic przeszkode w pobliskim Azerbejdzanie.Wydaje mi sie osobiscie,ze tak naprawde wcale nie upaly sa problemem polskich klubowek,ale brak realnej wiedzy co gra rywal i te przedmeczowe podejscie na zasadzie,a ze to sie jakos samo wygra i ze jakos to bedzie i to jest raczej najwiekszy problem.Piast 2 lata temu odpadl w 2 r LE z azerskim Karabachem i to zla wrozba dla Jagieloni,ale przeciez Bialystok moze to pomscic i awansowac kosztem Gabala.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Przytocze 3 przyklady meczow klubowych i rozwaz,ktory mecz przyciagnie przed tv najwieksza publike.Mecz ligi okregowej-Pcicimianka Pcim kontra Przelecz Tylicz,mecz ekstraklasy Jagielonia z Legia,czy final LM Real z Juwentusem i juz masz pelny obraz,czego widzowie przed tv oczekuja.Po prostu gdzie gruba kasa,tam duze wyniki,wielcy pilkarze z czolowek stron prasy,mediow,reklamowek i tam tez wielka kasa.A w takiej lidze okregowej to zadnego tego elementu nie ma,w ekstraklasie juz ta komercja jest na niezlym poziomie,a na LM wielka komercja,wszechobecny marketing,reklamy etc etc

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
@arti91 generalnie panuje zasada,kto ma kase w klubowce... dokoncz dalej ty.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Odnosnie polskiego podworka,ja uwazam ze ludzie w Polsce juz sa tak zmeczeni ta ciagla wojenka polityczna i ciaglym ich okladaniem sie nawzajem blotem i szukaniem na siebie haka,ze szukaja odskoczni od polityki i szukaja podpiecia sie pod jakies sukcesy i najczesciej jest to sport,ale nie indywidualny,ale sport zespolowy i najczesciej jest to pilka nozna.Na euro 2016 jaki byl bum w polskim spolerczenstwie,czy jak warszawiaki rok temu wlazly do LM,albo euro mlodziezowe teraz w Polsce U21 jak spore bylo zainteresowanie mediow i kibicow tymi sprawami.W sumie no pod co maja sie podpiac jak nie pod sport,przeciez trudno byc kibicem patrzac jak ktos wedkuje ryby na stawie,jeziorze,czy na rzece.Najdziwbiejsze w tym wszystkim jest to,ze ci najbardziej fanatyczni kibice pilki noznej nigdy nie uprawiali zadnej dyscypliny sportowej,a sa najwiekszymi zapalencami tej dyscypliny sportowej.Tez moglem trenowac pilke zapisujac sie do klubu sportowego w mlodosci,lecz fatalna kondycja czyli czeste bole kolki,nie za ciekawe wyniki w szkole a wrecz niekiedy tragiczne oceny,oraz brak pefekcyjnego zdrowia sprawil,ze postanowilem sie bawic w pilke najwyzej na poziomie czysto rekreacyjnym,bez zapisywania sie do klubu sportowego.Czasami porzucalo sie w kosza,albo siatkowka dwa na dwa,lub jeden na jeden,wtedy nie istnialo jeszcze pojecie pilki plazowej,co do dzis zaluje,a dzis ciezko by mi bylo bawic sie w granie w plazowa siatkowke,juz nie ten stan wydolnosci organizmu i troche za duzo piwa powoduje tego typu obsuwke.Zostaje zatem tv i bycie kibicem.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Teraz slysze James z Realu wzial na wypozyczenie FC Bayern,wiec to potezne wzmocnienie.Bayern chyba powaznie mysli o wygraniu LM i detronizacji Realu,skoro podkupuje krolewskim waznego gracza.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Kedziora z Lecha odchodzi do Dynama Kijow,a Kownacki z Lecha do Sampdori idzie,a wiec widac ze lepsza kasa swoje robi.Lech bez tych dwoch waznych ogniw bedzie biedny w lidze europy,a poprzeczka wzrasta z kazda kolejna runda.Coz takie sa realia polskich klubowek.

arti91
0 0
Arti @arti91
Non stop piszesz o kasie. Ileż można? Jakoś klub z Azerbejdżanu potrafią w rankingach. Pólzawodowy Dundallk w tamtym sezonie napsuło krwi Zenitowi, a Ty wciąż o tej kasie. W kółko wałkujesz jeden temat. Wszyscy dobrze wiemy, że bez pieniędzy o sukces niezwykle trudno, ale co się poradzi na to.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
@arti91 jak to co sie poradzi,trzeba szukac sponsorow i starac sie mozliwie jak najdalej zachodzic w europucharach.Nie mozna byc zadowolonym,ze sie przeszlo rywala w 1 rundzie,trzeba pchac ten wozek dalej i dalej,zeby nabijac kase ktora daje uefa za przejscie kolejnych rund.Dzis zagra ten najbardziej nielubiany polski klub,przeciwko mistrzowi Finlandi,warszawiaki sa faworytem,raz ze juz rok temu grali w LM,a po drugie Marieham ta nazwa nikomu nic nie mowi.Sam obiekt tego klubu z Finlandi nie powala na kolana,tylko 4 tysiace miejsc,wiec zapewne kibice legijni dzis beda glosniejsi od gospodarzy,no bo wiadomo jak legionisci dra ostro japy na wyjazdach.Mecz w tvp1 godz 20,obejrze,no bo tak nic innego w tymczasie nie leci ciekawego w tv,no po swiecie wg kiepskich tyule ze to serial.Jutro Jagielonia i Lech i obaj o tej samej porze.

arti91
0 0
Arti @arti91
Żeby mieć lepszych sponsorów, to należy wygrywać mecze w pucharach. W końcu mamy sezon, w którym polskie kluby bez mrugnięcia przeszły pierwszą rundę, bo zwykle jeśli ktoś dał radę awansować, to robił to w bólach. Prócz Legii musi się znaleźć inny jeszcze lub, który ruszy do przodu. Dobrze by było mieć jeden klub w LM, a dwa w Lidze Europy.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Na te chwile moze byc trudno o te druge druzyne,troche rokuje Lech bo nakupowal graczy,moze Jagielonie da rade przejsc Gabale w jakis sposob i potem to nakreci koniunkture,chociaz wydaje mi sie ze bedzie ciezko.Trudno cos trwalego zbudowac polskim klubowkom,kiedy co pol sezonu odchodzi paru waznych graczy i na ich miejsce klub kupuje o polowe tanszych cudzoziemcow i potem brakuje jakosci na boisku i przykladem tego,byla w przeszlosci stara Wisla Cupiala ktora po udanej jesieni i wywaleniu Parmy i Schalke stracila dwa wazne ogniwa i w zimie i po nowym roku na Lazio wyszlo ze brakowalo sily i uciagu w przodzie,albo Legia po stracie 3 waznych graczy w zimie,Beresz,Niki i Prijo odeszli i nie bylo sily na Ajaks.Zerkam co w tv i widze znowu wojenka partyjna na lini PIS kontra PO/Nowoczesna w ktora mieszaja sie ludzie mieniacy sie niejakimi obywatele RP,jest tez kod,oraz niektore osoby z PO na czele z napinkowym Niesiolowskim,oraz pan Ryszard Petru gotowy zrobic wiele,zeby dowalic na maksa PISowi i wkrotce przejac ster wladzy,ale chyba nie predko sie tej wladzy Nowoczesna doczeka bo strasznie sciemniaja pod kamerke i leja wode spoleczenstwu przed tv.W marszu sa byli esbecy,oraz ludzie ktorzy z esbekami walczyli w czasach PRL,po upadku komuny poprzez uklady ze starym PRL dopchali ich poprzez uklady do wysokich stanowisk publicznych na poczatku 90 tych lat, a dzis ida reka w reke razem,gdyz PIS obcial im wysokie emerytury i uposazenia.Takie to juz polskie bagienko,ze szuka sie haka nazwajem na siebie,zeby doprawic rogi innej parti i ugrac slupki wyborcze dla siebie,a najlepiej obalic wladze i rozpisac nowe wybory.Ja nie pamietam kiedy byla tak zajadla walka o sfere polityczna tak jak sie dzieje od 2lat,takich protestow i takiego cyrku nie pamietam od kiedy interesuje sie polityka,czyli od poczatku 90 tych lat,zeby tak partie sie nienawidzily nawazajem ze soba i te napiecie caly czas wzrasta.Kiedys chyba dojdzie do rozlewy krwi a ulicy,tak cos sie mi wydaje.PO nie moze zniesc ze rzadzi PIS,a PIS wladzy nie odda,gdyz wygra wybory i ma poparcie ponad 1/3 wyborcow chodzacych na wybory.

arti91
0 0
Arti @arti91
Nie tylko polskie kluby maja ten problem. Czesi w tamtym roku mieli trzy kluby w fazie grupowej, a Azerbejdżan dwa. Dla porównania polskiego klubu tam nie było. Potem się dziwisz, dlaczego zaczynamy od I rundy.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Jeden byl w LM,wiec moze temu,ale tez umowmy sie ze zarobki pilkarzy polskiej ligi sa za wysokie i potem gra w lidze europy we wczesnych rundach jest dla nich zadna atrakcja i temu moze to odpuszczaja,bo wola skupic sie na krajowej lidze,a tak by musieli grac jeszcze lige europy.Ale walki o LM nikt nigdy nie odpusci,gdyz sam awans to 13mln euro co dla polskiego klubu stanowi kokosy.Bez wlaczania sie w polskie kluby wypasionych biznesmenow z gruba kasa w walizce,ciezko bedzie myslec o podbojach w europucharach.

arti91
0 0
Arti @arti91
To co daje większe zyski, Liga Europy czy jakaś tam Lotto Ekstraklasa? Jak można odpuścić sobie rozgrywki w europejskich pucharach. Tego nie zrozumiem.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
No bo lige polska i tak polskie klubowki musza grac,a lige europy jesli chca to moga to odpuscic i skupic sie tylko na ekstraklasie.Granie co 3,4 dni wyczerpuje strasznie polskie klubowki i pojawia sie w glowach myslenie typy:a moze by te lige europy odpuscic,zeby miec wiecvej wolnego.Wydaje mi sie ze dopiero awans do fazy grupowej LE daje jakies wieksze zyski pod wzgledem kasy,a zeby tam dojsc to polskie klubowki musza mase rund przejsc i nie kazdemu to sie podoba,wiec odpuszczaja i szybko odpadaja.Zerkam co to za klub Marieham,bo jak zyje to jeszcze nic mi takiego nie obilo sie nawet o uszy,a co dopiero zeby znac pilkarza z tego klubu finskiego.Rywal zagadka bi potezna zagadka,niewiadomo jaki poziom prezentuje mistrz Finlandi.Ciekawa sprawa jest to,iz jest to zespol z wysp,w sumie nawet nie wiedzialem,ze Finlandia moze miec jakies wyspy i teraz sie dopiero o tym dowiaduje,ze Finlandia ma jakies wyspy.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Paranoja @arti91 w tym wszystkim jest taka,ze wicemistrz i trzecia druzyna sezonu polskiej ligi musi zaczynac gre w lidze euroipy juz od 1 r.,podczas gdy Arka ktora zdobyla puchar Polski gra dopiero od 3 r. i arkowcom wystyarczy ograc tylko 2 zagr. klubowki zeby znalezc sie w fazie grupowej.Tymczasem Jagielonia i Lech zeby tam sie dostac,to musza ograc az 4 rywali i to jest poroniony system ktory wprowadzila uefa.

arti91
0 0
Arti @arti91
Ja tak nie uważam. Polskie kluby są niezwykle słabe, dlatego tak nisko jesteśmy w rankingu. Puchar Polski jest lepiej notowany niż wicemistrz i 3. miejsce. Kto bronił Lechowi zwyciężyć w PP. Przegrali, a tak to oni by grali w III rundzie, a zamiast Arki, to Lechia Gdańsk grałaby od I rundy.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Czego spodziewac sie po dzisiejszym meczu Legii z Marieham,no na pewno nie kosmicznego poziomu gry,trzeba wziac pod uwage ze to jest 2 runda kwalifikacyjnej walki o awans do LM,wiec nalezy przyluzowac kite i niczego wielkiego nie oczekiwac.Celem warszawiakow podstawowym to zdobyc gol na wyjezdzie,a najlepiej wygrac mecz.Finowie z racji gorszych umiejetnosci zapewne beda liczyc na jakies kontry,a byc moze sami przejma gre,a legionisci postawia autobus i konterki beda robic.Legia nie ma dobrych napastnikow i tak sie zastanawiam kto te gole bedzie strzelal w europie,skoro na polskim podworku bylo o te gole ciezko,no chyba ze ten zaciag nowy z Ruchu cos ukluje,ale czy brak dosw w europie nie bedzie przeszkoda to trudno powiedziec,chociaz z drugiej strony to dopiero 2 runda wiec moze to akurat wystarczyc.Odpadniecie Legii bedzie wstydem i duzym zaskoczeniem,bo plany legijne siegaja znowu awansu do LM.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Ja nie uwazam zeby polska liga byla az tak slaba,zeby grac juz od 1 rundy LE,wszak graja w polskiej lidze jednak zawodowcy i nie graja za skrzynke piwa i za przyslowiowe frytki,tak jak niektore kluby z egzotycznych klubowek w tak wczesnej rundzie LE,skoro pilkarze polskich klubowek zarabiaja po 30,40,czy nawet 50 tys mies za gre w ekstraklasie,to przeciez jak ktos tyle zarabia,to do cholery czegos od polskich klubowek trzeba wymagac.Natomiast zadowalanie sie,ze polski klub ogral rywala w 1 rundzie to jakis absurd.A zawodowcy calymi dniami zyja tylko z pilki i nic innego ich nie interesuje,czyli zupelnie niz w przypadku pol-amatorow ktorzy jeszcze musza pracowac w csalkiem innej branzy,zeby miec na chleb i kielbase,oraz inne przybytki konieczne do zycia.Uwazam @arti91 ze powinienes zaczac duzo wiecej wymagac od polskich klubowek.

arti91
0 0
Arti @arti91
Będzie ciężko.W Legii nie ma rozgrywającego na miarę Vadisa. Spodziewam się męczarni, jakiś remis, ewentualnie minimalne zwycięstwo Legii, wiele wyjaśni się po pierwszym meczu, bo teraz niewiele można powiedzieć na temat Finów.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Jednego pilkarza mozna zastapic,przyszedl Maczynski z Wisly,ktory mocno narazil sie kibicom bialej gwiazdy i bedzie mial ciezkie zycie podczas wizyty z Legia w Krakowie przy reymonta.Generalnie o rywalu Legii nikt nic nie wie,czyli typowy brak wiedzy o rywalu no bo wczesna runda.Werze gdzie internet jest ogolnodostepny mozna jednak,obejrzec skroty goli tego finskiego klubu i obejrzec jakie mocne na jakie sabe steony ma ta druzyna.A co powiedziec mieli kiedys,kiedy internetu nie bylo w uzyciu,a kasety VHS byly ciezkie do zdobycia.Dzis tyle nowinek technicznych,ze mozna wiele sie dowiedziec kim jest rywal.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Trudno spodziewac sie tez wielkiej publiki przed tv z racji tak wczesnej rundy kw do LM,wiec bedzie problem by przed tvp usiadlo mln ludzi,ale pol miliona publiki to chyba uzbiera ten dzisiejszy mecz,zreszta z drugiej strony jaki inny kanal ogladac,no bo ciagle seriale tureckie pokazuja,albo powtorki m jak milosc,albo powtorkowe skecze kabaretowe,albo ciagle klotnie i spory politykow partyjnych.No to jedyne cos sensowniejszego zostaje ludziom,wlaczyc Legie z klubem z Finlandi.Czesc ludzi w Polsce bedzie im dzis kibicowalo,mimo ze wcale zapewne nie deklaruja sie na codzien kibicami Legii,ale tak zadziala patriotyzm,a czesc obejrzy zeby nie kibicowac Legii,gdyz sa kibicami innych polskich klubowek i sa potwornie urazeni do Cwks,ale to ci co zasiadaja w mlynach glownie,ale sa tacy tez kanapowi co Legii nie trawia jak psa i nawet w europucharach jej nie kibicuja,no bo wiadomo jaka fatalna reputacje wzbudza ten klub w Polsce.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Do do wyniku dwumeczu legijnego z finami,zgadzam sie ze wiele sie dzis wyjasni,juz po tym 1 meczu,bo wypracowanie zaliczki spowoduje ze na luzaka sie podejdzie do drugiego meczu i tylko przypilnuje zaliczki wyrobionej z 1 meczu,ale wlasnie najpierw trzeba wyrobic te zaliczke.Generalnie jaka runda,taki poziom rywala w europucharach.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Na lazienkowskiej i w Polsce ci ktorzy sprzyjac beda dzis Legii,przekonani o awansie Cwks do dalszej rundy,tymczasem rywal tez ma swoje ambicje,mimo iz faworytem do awansu sa warszawiaki.Dlatego zle podejscie do meczu moze spowodowac nieprzewidziane potem problemy.Natomiast patrzac na umiejetnosci druzyn,warszawiaki posiadaja lepszy sklad od mistrza Finlandi i teraz tylko kwestia tego przelania z papieru na boisko.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Zyjemy w czasach takich,ze kazdy by sie pod jakis sukces chcial ponpinac i sie podpina jesli ten sukces jest,a jak go nie ma to kazdy pieprzy sprawe i olewa wszystko.Ja glownie europuchary ogladam bardziej od strony posluchsanie dopingu kibicow,no bo wiem ze na boisku to za duzo nie bedzie sie dzialo,no gdyz po primo wczesna faza europucharow,rywal tez przecietnej jakosci,a po trzecie polskie klubowki nie maja zbyt dobrej kasy,zeby grac niewiadomo jak dobrze.Zapewne z chwila wyjscia na boisku pilkarzy Legii i Finlandzkiego klubu,to kibice Cwks wyzieja z siebie teksty typu:misiem Polski jest Legia,legia najlepsza jest,Legia to jest potega (do kopania wegla) ,albo jestesmy zawsze tam,oraz zaznacza swoj stosunek do policja,na zasadzie zawsze i wszedzie policja kochana bedzie.Z racji ze jezyk finski jest kompletnie inny od polskiego i niemozliwy do zrozumienia,to finowie nic z tego wydzierania sie kibicow Cwks nie zrozumieja.Inna sprawa to ze jezyk finski jest jednym z kilku najbardziej trudnych do zrozumienia i nauczenia sie.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Otworze piwenko wlacze tv,wpierw swiat wg kiepskich na polsacie,potem przelacze na tvp,tak zeby znowu nie ogladac wiadomosci i nie podnosic sobie cisnienia,w zwiazku z tym ze politycy partyjny okladajem sie blotem i wzajemnie na siebie ujadaja,wiec coraz czesciej odpuszczam wiadomosci polityczne i wlacze na mecz warszawiakow z finami i nie bede kibicem ani Legii,ani klubu z Finlandi,bede patrzyl na luzaka.Chociaz podobnie przymierzalem sie jak Legia grala z Dundalkiem na zasadzie ze mi nie zalezy czy warszawiaki awansuja,czy itlandczycy i wlaczylo sie mi w pewnym momencie swiatlo,zeby jednak zyczyc dobrze Legii,mimo duzej niecheci do nich i niewiem czy czasami dzis mi @arti91 znowu sie nie wlaczy takie swiatlo w momencie ogladania tego dzisiejszego meczu.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
@Blaugrana10 dzis na bank kibicem finskiego klubu bedzie,reszta ludzi na mate kibicuje zapewne Cwks,tyle ze wiekszosci ludzi na mate to tak wczesna runda interesuje jak zeszloroczny snieg,no ale ze tvp1 pokazuje to za friko,to moze sie skusza zeby to obejrzec.Kibice na mate to w wiekszosci kibice jednak klubowek z czolowek stron mediow,prasy i internetu,bo tam sa gwiazdy pilkarskie i oni sie z tymi gwiazdami identyfikuja,a dla nich polskie klubowki nie sa w zaden sposob atrakcyjne,byc moze jesli wejda warszawiaki do LM,w co watpie by sie tak stalo,no chyba ze los wskarze Dundalk,to zapewne zaczna sie w jakis sposob troche interesowac tym klubem polskim,a w innym przypadku to oni piernicza sprawe i wypinaja sie na to.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
20minut gry 1-0 dla Cwks,przewaga pozycyjna warszawiakow,ale sa momenty gdzie finowie sa grozni.Gorne pilki wiekszosc wygrywaja finowie,natomiast Legia gdy gra po ziemi to widac ze jest lepsza.Na trybunach zgodnie z przypuszczeniami moimi,glosniejsi kibice Cwks ktorzy wywiesili jedna flage.Zaskoczeniem jest e Marieham tez prowadzi doping,lecz to malutka grupa ledwo slyszalni z jedna flaga.Zreszta to male miasto,wiec potencjal kibicowski tego klubu jest bardzo skromny i nie ma kto spiewac.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
@arti91 3-0 do przerwy dla Cwks,ja jak tak patrze na ten mecz,widze tylko jedna sprawe,czyli rzecz jasna chodzi o kase i to widac na boisku,tego czynnika nie da sie tak latwo przeskoczyc.Teraz juz wiesz, czemu jesli mowie o klubowej pilce to czemu tyle gadam o kasie.No bo kto ma kase w klubowce...

arti91
0 0
Arti @arti91
Jestem zdumiony letnią formą polskich klubów. Pięć spotkań i ani jednej bramki nie stracili, a strzelają średnio trzy na mecz. Dziś Legia ograła fiński FK Mariehamn. Jestem pod ogromnym wrażeniem skuteczności, jestem wręcz w szoku. Legia grająca bez napastnika, bo to im wszyscy wypominają i do tego w osłabieniu ( brak Rado czy Jodłowca) jest w stanie ograć mistrza Finlandii aż 3:0 i to jeszcze u nich. Czapki z głów.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Poziom tego finskiego klubu oceniam na poziomie 1 ligi polskie druzyn z ogona jej tabeli.Ta druzyna finska to jacys pol-amatorzy i to ze padl wynik 3-0 jest bardziej slaboscia finow,niz jakas dobra gra Legii.Nowi legijni zawodnicy partaczyli dobre okazje.Jaki faktycznie Legia gra poziom pokazal mecz pare dni temu z Arka.Rundy slabe to polskim klubom gra idzie,tyle ze skala trudnosci wzrosnie z kazda runda i wtedy wyjdzie wszystko.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
@arti91 kompletnie nie podzielam twego pogladu i tej eufori w sprawie tych dokonan polskich klubowek w tej edycji europucharowych klubowek.Rywale sa slabej jakosci i zapewne dzialaja na zasadach pol-amatorskich i wyniki dobitnie o tym mowia.Nie przypominam sobie zeby Jagielonia czy Lech w polskiej lidze wygrywali z kims roznica czterech goli,a Legia tez rzadko z kims wygrywa roznica trzech goli.Ten finski klub to slabi pilkarze,duze checi u nich,ale umiejetnosci finskiego klubu mizerne i jedyny ich atut to gra glowa i wrzucanie gornych pilek i w tym czuli sie wczoraj dobrze brylujac nad Legia,ale tylko w tym jednym elemencie gry.W dodatku 2 kenijczykow w skladzie Marieham.Wg mnie to ten finski klub prezentuje poziom gry Chrobrego Glogow,lub Wisly Pulawy.Twierdze ze Tyski Gks z 1ligi nawet by ich ogral.Zawodnicy Legii zarabiajacy po 40 i 50 tys mies powinni wygrac wyzej,sytacje mieli,ale nowi zawodnicy partaczyli szanse,widac brak zgrania i gorsza ich jakosc.Na te chwile ja nie wisdze Legii w LM,brakuje jakosci w pomocy,skutecznego napastnika,a ma odejsc filar defensywki Pazdan w dodatku.Odnosnie tego finskiego klubu,to paradoksem jest ze mieszkancy tego miasta mowia w jezyku szwedzkim,a nie finskim i nazwa miasta tez jest szwedzka.Klub z Finlandi i nalezacy do Finlandi,ale ludzie mowia po szwedzku i nazwa miasta tez szwedzka,ciezkie to do pojecia z polskiej perspektywy to jest.To tak jakby jakis klub polski mial nazwe czeska,slowacka,bialoruska,ukrainska,litewska,,czy niemiecka i mowili tam kudzie w tego typu jezykach obcych,a nie po polsku.

arti91
0 0
Arti @arti91
Dawno polskie kluby nie miały takiego startu i to trzeba docenić. Gra obecnie jest najmniej ważna, ważne są wyniki, a nie to czy akcje tworzone są pięknie i składnie. Wyniki jak na razie przemawiają za polskimi klubami, które leją jak leci rywali. Patrząc na poprzednie lata, to nawet amatorzy byli zbyt trudni dla czołowych polskich drużyn. Legia kiedyś męczyła się z jakimś St. Patrick Atlethic, a dziś bije mistrza Finlandii i po pierwszym meczu awans jest niemalże załatwiony, dzięki czemu start w lidze będzie dużo łatwiejszy. To, że z każda kolejną rundą poziom wzrasta, to każdy wie, ale trzeba wziąć pod uwagę, że polskie kluby dopiero zaczynają sezon, zgrywają się i zapewne i oni będą za jakieś dwa tygodnie w lepszej dyspozycji. Legia mogłaby powtórzyć wyczyn z poprzedniego sezonu i awansować do LM, ale i Lech, Jagiellonia i Arka też powinny coś pokazać. Musimy koniecznie mieć jeszcze zespół w LE albo i dwa.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
W Polsce z tego co wiem,literaci i polonisci za jedyny inny niz polski jezyk okreslaja jezyk kaszubski,ktory jest ciezki do zrozumienia dla mieszkancow Polski,tyle ze kaszubi nie uwazaja sie za obcy narod.Te miasto finskie tylko z nazwy,no bo bardziej powinno nalezec do Szwecji,a nie do Finlandi.A Krym ruskojezyczny i dlugo nalezal do Ukrainy i graly krymskie kluby z ukrainskiej lidze,a dzis maja oddzielna lige i Krym nalezy do Rosji.Podroz do tego Marieham 1000km,a wiec blizej by bylo jechac do Belgradu do Serbi i porownywalna odleglosc do Bulgarskiej Sofi,a wiec dosc daleko.Dzis prawdziwy test dla Lecha i Jagieloni,obstawiam ze Lech po mekach wygra,ale Jagielonia moze miec problem zeby chociaz ugrac remis,ale jest to do zrobienia,wszak maja Szeridana i Cernycha i moga cos strzelic.

arti91
0 0
Arti @arti91
Lech może mieć problem. W zespole wiele się zmieniło, odeszło kilku ważnych zawodników, praktycznie cały środek obrony i wielu nowych graczy przybyło, którzy muszą znaleźć ze sobą wspólny język. Dobrze, że poznaniacy są skuteczni od początku sezonu, ale nie ma co ukrywać, liga norweska wcale słaba nie jest, więc Haugesund może zawiesić wysoko poprzeczkę. Dla Jagi nie widzę dalszej rundy, Azerowie to zbyt wysoka półka, to drużyna, która w tamtym sezonie grała w fazie grupowej LE, co jak się okazuje dla polskich klubów awans tam jest wyczynem.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
@arti91 spojrz jak zarabiaja pilkarze polskich klubowek,a zarabiaja 9 lub 10 krotnosc sredniej polskiej krajowej i zyja tylko z pilki i z niczego innego,to czegos do cholery trzeba wymagac od nich.To sa zawodowcy,a nie pilkarze ktorzy bawia sie w pilce,po pracy i nie graja za sto zl,tylko za dobra kase,ktora nikt w Polsce poza pilkarzami ekstraklasy nie zarobi wiekszej kasy,mimo iz pracuja ludzie w duzo ciezszych warunkach zagrazajacych zdrowiu,czy zyciu np. na morzu,kopalni wegla,hucie,odlewni,na budowie i szeregu typu innych ciezkich robot w przemysle ciezkim to oni nawet 1/4 tych zarobkkow polskich klubowek nie dostana.Wiec nie mozna sie zadowalac przejsciem jakis egzotycznych klubowek w tak wczesnych rundach.Jakbys ty @arti91 chociaz 1/4 tej kasy zarabial co oni w ekstraklasie,to bys wlasnymi rekami szorowal na kolanach mopem podlogi i uwierz mi ze bylbym z tego zadowolony,ale jakos innych branz w Polsce sie nie szanuje,a pilkarze caly czas sa na swiecznikach mediow,prasy i czolowek internetu.

arti91
0 0
Arti @arti91
No to w końcu zaczęli wygrywać. Nie ma co się przyczepiać ich skoro do zera leją te kluby. Poza tym nie do końca zgadzam się, że omawiane przez Nas kluby są już takie amatorskie. Liga gruzińska, azerska czy kazachska powoli puka do europejskich bram, czego przykładem są co roku awanse do LM czy LE.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Z gruzinska liga to przesada ze puka,pozostale to bym sie nawet mogl zgodzic.Kazachski klub gral w LM,jeszcze azerski chyba nie.Coz mamy nieco innego zdanie na temat dokonan obecnej edycji polskich klubowek w europucharach,ja mam inna opinie niz ty.Co do dzisiejszych meczow Lecha stac na wygrana i obstawiam wygrana poznaniakow,chociaz o dokladny wynik nie pokusze sie.Jesli chodzi o Jagiellonie obstawilbym remisik,ktory jest mozliwy do zrobienia.Porazka Jagieloni troche by mnie zdziwila,gdyz jednak to sa wicemistrzowie Polski,to czegos do cholery trzeba wymagac od Jagieloni.Jesli chodzi o kluby z Finflandi coz sa slabej jakosci,mimo iz Finlandia to bogaty kraj,duzy obszarowo,ale niezbyt liczny ludnosciowo,to najwieksze naklady sa w tym kraju nie na pilke,ale na hokej i repr Finlandi regularnie dosc czesto zdobycia medale na mistrz swiata hokeja i olimpiadzie zimowej.Pilka nozna nie jest tam wcale sportem nr1.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Przed losowaniem zespoły zostaną jeszcze podzielone na grupy.

Potencjalni rywale Legii:

Malmo FF / Vardar Skopje (1-1)
FK Astana / Spartaks Jurmala (1-0)
FK Buducnost Podgorica / Partizan Belgrad (0-2)
The New Saints FC / HNK Rijeka (0-2)
Rosenborg Trondheim / Dundalk FC (1-1)
Sheriff Tiraspol / FK Kukesi (1-0)
Hapoel Beer Szewa / Honved Budapeszt (2-1)
Slavia Praga (Czechy)
FH Hafnarfjoerdur / Vikingur (1-1)
Viitorul Constanta (Rumunia) Czyli to juz bedzie duzo ciezej,a w kiku przypadkach rywal bylby bardzo ciezko np. Czesi,Rumuni,norwegowie lub Dundalk ,serbowie itp

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Rijeka chorwacka tez mysle,ze byla by ciezka do przejscia dla CWKS.Tak wiec juz w 3r moze byc problem z awansem,ale jestem ciekaw kogo wylosuja.A potem 4 runda ostatnia i decydujaca i rywal bedzie dopiero ciezki.Niewiem czemu,ale jakos nie widze tej Legii w LM,wydaje mi sie ze warszawiaki nie graja na takim poziomie,nowi gracze nie daja jakosci w grze,odejscie Odzidzi widoczne troche,Maczynski wczoraj gral jak pol-amator psujac pilki i strzelajac na bramke do rugby.Trafienie w 4 rundzie na Olimpiakos,Salzburg,Makabi,Dynamo Kijow,Bate,Slawie Praga czy inny czeski klub,nie mowiac o jakims tureckim sprawi,ze Legia tego nie da rady przejsc i z LM beda nici i na te chwile tak mi to cos wyglada,ze marzenia o awansie do LM to pobozne zyczenia,a argumentow wielkich ku temu to nie ma.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Roznimy sie w odbiorze meczu i w ocenie wystepow polskich klubowek.Na te chwile nie mam zamiaru w zaden sposob chwalic polskie kluby,gdyz sa zawodowcami,gdyby dzialali na zasadach pol-amatorskiej ligi,gdyby rzecz jasna nie bylo w polskiej lidze zawodowstwa,to moze bym nawet ich chwalil,ale jednak zawodowcami sa i trzeba wymagac duzo wiecej.Taka Legia gdy grala z zawodowcami z Arki super puchar pokazala,ze im sie z zawodowcami nie specjalnie dobrze gra uklada.Ktos jak jest zawodowcem to widac roznice w jakosci gry,przyjeciu pilki,operowaniu pilka,ryugorze taktycznym,oraz w lepszym bramkarzu i skuteczniejszym napastniku i roznice w grze pol-amatorow tez widac,ze wyglada to zupelnie inaczej i na zwolnionych obrotach,gdzie rygor taktyczny jest slaby,a napastnicy marni.Nie da sie oszukac jak ktos gra pol-amatprsko w pilke i gra naprzeciwko zawodowcom.Trudno mi powiedziec ,czy wszyscy gracze tego finskiego klubu to pl-amatorzy,ale patrzac na ich gre mam wrazenie ze wiekszosc z nich wlasnie na takich zasadach funkcjonuje i podobne wrazenie mam w przypadku macedonskich i gruzinskich klubowek.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
W przeszlosci i to nie tak odleglej polskie klubowki odpadaly jednak z pol-amatorami,ze przypomne Wisla odpadla z Dinamo Tbilisi z Gruzji,czy z Lewadia Talin z Estoni,albo Lech z islandzkim Sjarnanem.Legia z Wetra Wilno,a Cracovia ze Skendija z Macedoni.To to jakis postep jest,natomiast chwalic nie zamierzam polskie klubowki,bo dla mnie to za slabe rundy sa i rywale marnej jakosci.Czuje @arti91 ze dzis Lech wygra ale ile to niewiem,gdyz nie najlepiej wychodzi mi obstawianie wynikow,a Jagielonie daje remisik.A jak sa twoje typy na dzis polskich klubowek?

arti91
0 0
Arti @arti91
Lech powinien wygrać, ale raczej minimalnie, Jadze nie daję najmniejszych szans. I tak osiągnęli więcej niż się spodziewałem.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Mnie te mecze @arti91 w klobowce caly czas uswiadamiaja,co to znaczy ze klub ma lepsza kase od innego klubu.Wczoraj podczas tego meczu,znowu caly obraz meczu przeslonia mi ilosc kasy klubowej tych obu klubowek.Niestety nie umie inaczej ogladac klubowki,od razu wlacza mi sie tylko jedna mysl w glowie:KTO MA KASE W KLUBOWCE to ma tez jakies wyniki i awanse.A im wiecej kasy ma dany klub,to sobie jest w stanie zdobyc najwieksze klubowe trofea w europucharach i na swiecie,lacznie z wygraniem ligi mistrzow i klubowych mistrzostw swiata w Japoni.Arti wybacz,ale no po prostu nie umiem w sferze klubowej myslec inaczej,caly czas krazy po glowie ilosc posiadanej przez dane kluby poziomu kasy w klubie.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Kamil Glik:
2005: Silesia Lubomia - 50 zł + kiełbaska/piwko :)
2008: Piast - 6000 zł miesięcznie
2017: Monaco - 1 200 000 zł miesięcznie.Takie sa realia cenowe.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Sensacyjna przegrana Lecha w Norwegi 2-3,a bylo juz 0-3 zaskoczony jestem porazka,wydawalo mi sie ze Lech ma dobry sklad,a tymczasem takie duze problemy,ale 2 gole na wyjezdzie to niezla zaliczka i powinni wygrac.Remis Jagieloni,czyli tak jak sie spodziewalem,Jagielonia musi wygrac i nie stracic w rewanzu,tam ma kto strzelac,ale defensywa Jagieloni nie jest zbyt szczelna.Generalnie powinni przejsc.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
@arti91 co ty myslisz o wczorajszych wynikach polskich klubowek?

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Dzis rusza ekstraklasa i spojrzalem w ilosc kasy klubow ekstraklasy i tak Legia 151mln zl,Lech 60 mln,Lechia G i Zaglebie po 40mln zl,potem Slask 30,dalej Pogon 26,Jagielonia,.Wisla Kr i Cracovia po 25mln zl.Rzecz jasna samo posiadanie grubej kasy nie zapewnie jeszcze mistrzostwa,czy gre w europucharach,ale jednak posiadanie grubej kasy ulatwia znacznie droige do gry o najwyzsze cele w polskiej lidze.Zdziwiony jestem,ze Slask ma tak sporo kasy.Co ty @arti91 myslisz o tej ilosci kasy posiadanej przez polskie kluby,jak widzisz pierwsza trojke na koniec sezonu i kto twoim zdaniem spadnie z ekstraklasy?

arti91
0 0
Arti @arti91
Trudno mi ocenić szanse na najbliższy sezon, gdyż od czterech lat na ekstraklasę co najwyżej zerkam. Większość zawodników jest mi kompletnie nieznana, a na to kto ile ma pieniędzy nie przykładam na pewno tyle uwagi co Ty. Moim zdaniem wygra Legia. Jest to najsilniejsza w lidze drużyna, która awansem do LM zrobiła przepaść finansową. Nawet jeśli słabo wystartuja, to odrobią punkty, tak jak było to poprzednim razem. Dalej nie mam pojęcia co się wydarzy. Może doskoczy Śląsk, który się wzmocnił, chciałbym aby Wisła Kraków wróciła do czołówki.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Ja tez w sumie zawodnikow z ekstraklasy malo znam,tyle co dowiaduje sie o nich z wiadomosci sportowych.Ale co do kasy to jest wazna,jesli mysli sie o wysokich planach.Co do Slaska trenuja tam Urban,a wiec trener ktory juz cos osiagnal w tej lidze i Slask powinien grac o wyzsze miejsce,niz o utrzymanie.Jak chodzi o Wisle stracili Maczynskiego i zdziwiony jestem ze kasowo nie sa w czolowce,wszak sponsora maja i przeciez od milenium Wisla to byla potega polskiej ligi,ktora miala najwiecej kasy i najczesciej zdobyla mistrzostwo.Biorac pod uwage kase,Legia wielkim faworytem,a powazni kandydaci do tytulu to Lech i Lechia,moze jeszcze Zaglebie tyle ze lubinki skladem odstaja od tej trojki.Moze ktos jeszcze wyskoczy,tak jak Jagielonia rok temu,na ktora nikt nie stawial.Latwiej przewidziec kto powalczy o mistrz,niz kto z eks spadnie.Wczoraj w LE remis Jagieloni i porazka Lecha,tyle ze to jest do przejscia.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Przypadku nie ma zadnego,ze warszawiaki wygraly w maju lige, @arti91wszak maja najwiecej kasy w Polsce.Jedyne zaskoczenie to Jagielonia na podium.Lech tez kase niezla ma jak na polskie realia ligowe.A wiec znowu w glowie pojawia sie jedna mysl-kto ma lepsza kase w klubowce...

arti91
0 0
Arti @arti91
Co do wyników Lecha i Jagiellonii, to jestem bardzo zadowolony. Lech przegrał minimalnie i to 1:0 może wygrać u siebie. Poznaniacy pokazali charakter, przegrywali 3:0, by zakończyć mecz na 3:2. Jaga osiągnęła jeszcze lepszy rezultat, zremisowała z Qabalą 1:1 i dzięki temu, to rywale są w gorszym położeniu, gdyż Jagiellonii wystarczy bezbramkowy remis. Jestem zdumiony dobrymi wynikami polskich klubów w tym sezonie. Zadowolony wynikami, nie grą, co trzeba podkreślić.

imler
0 0
Molnar Kowalski @imler
Wiecej spodziewalem sie wczoraj po Lechu i zawiedli,ale to jest do odrobienia.Co do zadowolenia polskich klubowek nie bede mowil ze jest zle,ani ze dobrze,po prostu jak ktos zarabia tyle co pilkarze polskiej ligi miesiecznie to jakis poziom musi prezentowac.Brak awansu do 3 rundy bedzie wstydem.Dzis chyba losuja nastepnych rywali,oraz rywali dla Arki i zobaczymy kto to bedzie.

Add



See also the blogs of other users:

laczak mruz andrzej angelika7 Blaugrana10 Lukasc22 mlaczak kasia arti91 kamil25 michal macviek

Sign up
Get the mateball app


Other posts:

Coś się kończy, by zacząć musiało się "Coś"

Polska płacze nad stylem gry reprezentacji, odrzucając wynik na dalszy plan. Mimo sukcesu jakim był ...

Próba generalna zaliczona

Orły Michniewicza bez fajerwerków, ale zwycięzcy. Chile zawiesiło wysoko poprzeczkę reprezentacji Po...

Poważny klub kontra niepoważny

Odejście Roberta Lewandowskiego z Bayernu Monachium zatrzęsło piłkarską Europą. Okazało się, że piłk...

Jeszcze Nowego Roku nie ma, a już strzelają... tyle że nazwiskami na kandydatów do objęcia reprezent...

Jaką Polskę chcemy zobaczyć?

Odliczanie się rozpoczęło. Mistrzostwa Europy choć spóźnione w końcu się odbędą. Będą jednak inne ni...

Selekcjoner na dziś

Kompletny chaos w polskim futbolu w ostatnich dniach spowodował, że przez pewien czas miałem głęboko...

Włosi zrobili kleksa na reprezentacji Polski

Maszyna ruszyła. Jerzy Brzęczek na około pół roku przed Euro 2021 stał się głównym winnym słabej pos...

Wakacyjne przemyślenia- Europejskie puchary

Powoli kończy się sezon w Polsce, a część innych lig już swoje rozgrywki zakończyła. Można zatem już...

Piast przed BATE, a raczej przed batami

Na pierwszy plan tuż po młodzieżówce Polaków powinni wyjść mistrzowie Polski. Piast Gliwice jako zdo...

Po trudnym losowaniu

Nareszcie europejskie puchary czas zacząć. Czekałem na ten moment od dłuższego czasu, ponieważ inter...

Polskie kluby, zaryzykujcie i postawcie na swoich!

Sezon ekstraklasy się skończył i już teraz można go określić mianem wielkiego zaskoczenia. Mistrzem ...

Oko na ekstraklasę

Koniec cichych dni pomiędzy mną a ekstraklasą. To nie ma sensu. I tak coś ciągnie, by zerknąć na wyn...

Brzęczek wybrał. Pora na Austrię i Łotwę

Wreszcie. W końcu coraz większymi krokami zbliżają się mecze Orłów Brzęczka, którzy rozpoczynają zma...

Brzęczek wybrał. Pora na Austrię i Łotwę

Wreszcie. W końcu coraz większymi krokami zbliżają się mecze Orłów Brzęczka, którzy rozpoczynają zma...

Kulki z dzbana: Eliminacje Euro 2020

Jedni odetchnęli, drudzy łapią głęboki oddech. Za Nami potyczki w nowych rozgrywkach, czyli Lidze Eu...

Młodzież kontra młodzież

Jako czwarty z zespołów, który reprezentuje Polskę w Europie w obecnym sezonie jest Górnik Zabrze. D...

Białoruski koszmar Lecha?

Po ostatnich wyczynach poznańskiego Lecha trudno być optymistycznie nastawionym do kolejnego dwumecz...

Spartak rywalem Legii

Warszawski klub poznał rywala w II rundzie kwalifikacyjnej Ligi Mistrzów. Jest nim mistrz Słowacji- ...

Jagiellonia nie stoi na straconej pozycji

Dopóki nie przyjrzałem się rywalowi Jagielloni, to nie dawałem większych szans polskiemu zespołowi, ...

Co zabrzęczało Bońkowi?

Nowy selekcjoner to dla wielu spore zaskoczenie. Nie potrafię sobie wytłumaczyć tego wyboru i dziwię...